ייעוץ לפני חקירה

ייעוץ לפני חקירה

לנחקר יש זכויות. אחת הזכויות הבסיסיות ביותר היא הזכות להיוועץ עם עורך דין טרם חקירה. על זכות זו אסור לוותר בשום אופן! 

החוקרים מחזיקים בכוח ובידע. הם שולטים על החקירה. מתי תתחיל, מתי תסתיים, מה תהיה הטמפרטורה בחדר, מתי אפשר לעשן, מתי אפשר לצאת לשירותים, מתי אוכלים וכו'.

לחוקרים יתרון מובהק על הנחקר. הם מנוסים ומקצועיים. הם מוכנים ומכירים חומרים רלוונטיים לחקירה שהנחקר כלל לא מודע להם. ברוב הפעמים הם גם 'נחמדים מאוד' יחד עם זאת אסור להתבלבל. מטרתם של החוקרים היא לגרום לחשוד להודות. זו הדרך הקלה ביותר בדרך לכתב אישום. החוקרים מפעילים על הנחקרים מניפולציות ומבצעים 'תרגילי חקירה'.

פעמים רבות הנחקר כלל לא מודע לתרגילים ולמניפולציות, אשר מטרתם בין היתר לגרום לחשוד 'לוותר מרצון' על ייעוץ המגיע להם על־פי חוק מעורך דין. לחוקרים ברור כי לאחר קבלת ייעוץ משפטי, משתנה האיזון באופן משמעותי לטובת הנחקר.

דברים שנאמרים בחקירה הראשונה קשה מאוד לתקן בהמשך. הפסיקה העקבית של בתי המשפט בישראל נותנת משקל רב מאוד לגרסה הראשונה שנמסרה על ידי חשוד. על פי רוב הנחקר נמצא בחוסר וודאות מוחלט, מנותק מהעולם, מפוחד וחסר שליטה. לא פחות גרוע מזה הוא נחקר אשר מרגיש שאנן ובעל ביטחון עצמי מופרז בחקירה ובטוח בעצמו באומרו "אני לא צריך עורך דין תשאלו אותי מה שאתם רוצים".

רק היוועצות עם עורך דין פלילי בעל ניסיון, עוזרת לאזן את תנאיי חוסר השוויון בחקירה.

היוועצות עם עורך דין נועדה לעזור לחשוד לשמור על זכויותיו ולהבין מול מה הוא מתמודד בחקירה. מה מותר לו ומה אסור לחוקרים לבצע או למנוע ממנו. ממה עליו להיזהר ומה עושים במקרה של 'הפתעות' בחקירה. הכנה מקצועית לחקירה תורמת לתחושת הביטחון, מפחיתה את החרדה וחוסר הוודאות, ועוזרת לנחקר להתמודד עם החקירה.

חשוב שתתקשרו לעורך דין לפני תחילת כל חקירה.

או שלחו אלינו אימייל במיידי!

טל: 077-805-0087 | מייל: noam@shavitadv.co.il | כתובת: דרך ז'בוטינסקי 35, רמת גן, בניין התאומים 2


האמור באתר זה הינו מידע כללי וראשוני בלבד. כמו כן האמור אינו מובא בשום מקרה כייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו מבלי להיוועץ בעורך דין העוסק בתחום, וזאת בטרם ביצוע פעולה ו/או קבלת החלטה.
הדברים הכתובים באתר, נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות בחלוף הזמן.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן