איסור פרסום בהליך הפלילי

איסור פרסום בהליך הפלילי

"כבוד האדם ושמו הטוב חשובים לעתים לאדם כחיים עצמם, הם יקרים לו לרוב יותר מכל נכס אחר. בתודעתנו החברתית תופס שמו הטוב של אדם מקום מרכזי. מקורותינו מציינים, כי "לשון הרע הורגת", וכי כל המלבין את פני חברו ברבים "כאילו שופך דמים"… אין להתפלא איפוא, כי תפיסתנו הינה, כי "טוב שם משמן טוב" (קהלת ז, א [א])… גם בתרבות המודרנית הכללית, אשר אנו חלק ממנה, תופס שמו הטוב של אדם מקום מרכזי" (ע"א 214/89 אבנרי ואח' נ' שפירא ואח').

פרסום שם חשוד בהליך פלילי הינו נושא כאוב במיוחד. לא מתקיימת בו הלימה בין החוק הקיים (והמיושן) לעידן המודרני, הנשלט על ידי הרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט. נגישותו של כל אדם, לכל מקום ברשת האינטרנט, בתוספת הקלות בפרסום ואיתור מידע, ומעל לכל נצחיות המידע המפורסם, גורמים לפגיעה קשה ובלתי הפיכה לשמו הטוב של כל אדם הנחשד בביצוע עבירה, וביתר שאת באדם חף מכל עבירה שכל חטאו הסתכם בעצם הגדרתו כ'חשוד'.

הגם ש'על הנייר', קיימת אבחנה מסוימת ברף הראייתי הנדרש לצורך פרסום שם בהליך פלילי, וככל שההליך הפלילי בשלב יותר מוקדם, כך הרף הראייתי הנדרש לצורך פרסום שם גבוה יותר(כך שלכאורה קיים הבדל בין פרסום שם חשוד לפרסום שם נאשם או מורשע בדין) במציאות הנוכחית, מפורסמים שמות חשודים כמעט באופן אוטומטי ללא כל בחינה של הראיות וללא צורך באישור בית משפט לפרסום שם חשוד.

ככל שהדבר נוגע לפרסום שם, החוק קובע כי איסור פרסום שם חשוד, תקף למשך ארבעים ושמונה  שעות בלבד מתחילת חקירתו במשטרה. לאחר מכן, לצורך הארכת איסור הפרסום יש לנקוט בפעולה אקטיבית וליזום דיון בפני שופט אשר יכריע בבקשה.

לא פניתם לעורך דין וביקשתם הארכת צו איסור הפרסום? ברוכים הבאים לעולם האינטרנט הפרסום יישאר לנצח.

למשרדנו ניסיון מוכח בטיפול בכלל ההליכים המשפטיים הנוגעים לאיסור פרסום בהליך הפלילי, ובכל שלב, לרבות הוצאה דחופה של צווי איסור פרסום "מהרגע להרגע", עוד בשלב החקירה למניעת נזק בלתי הפיך ללקוחותינו.

אם אתם עומדים בפני פרסום שמכם כחשודים או כנאשמים או כמורשעים בהליך פלילי, פנו אלינו באופן מידי וללא היסוס למניעת הפרסום.

או שלחו אלינו אימייל במיידי!

טל: 077-805-0087 | מייל: noam@shavitadv.co.il | כתובת: דרך ז'בוטינסקי 35, רמת גן, בניין התאומים 2


האמור באתר זה הינו מידע כללי וראשוני בלבד. כמו כן האמור אינו מובא בשום מקרה כייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו מבלי להיוועץ בעורך דין העוסק בתחום, וזאת בטרם ביצוע פעולה ו/או קבלת החלטה.
הדברים הכתובים באתר, נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות בחלוף הזמן.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן