תאונות דרכים קטלניות/גרימת מוות ברשלנות

תאונות דרכים קטלניות/גרימת מוות ברשלנות

תחום זה מתאפיין במפגש של אנשים נורמטיביים לחלוטין עם המשפט הפלילי. "זה משהו שיכול לקרות לכל אחד" הוא משפט נפוץ בקרב העוסקים בתחום. לצד הטראומה הקשה שנגרמת כתוצאה מגרימת מותו של אדם, הנאשמים חווים טראומה ממפגש עם המשטרה ובית המשפט, בדרך כלל לראשונה (וגם לאחרונה) בחייהם. 

לצד הפן הנפשי והרגשי, שמודגש יותר בתחום זה מאשר בתיקים פליליים 'רגילים', נדרשת מקצועיות ומומחיות משפטית מיוחדת. תחום זה דורש היכרות מעמיקה עם עבירת הרשלנות המורכבת, שליטה מלאה בסוגיות מקצועיות הנוגעות לעבודת חוקרים משטרתיים, מומחים שונים ובוחני תנועה, ואף הבנה בתחום הרפואה.

לתיק גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים מספר שלבים; כבכל תיק פלילי תחילתו בחקירה פלילית של משטרת ישראל. לעיתים, החקירה מתקיימת כאשר החשוד במעצר לצורכי חקירה, אולם אין זה דבר שבשגרה ולרוב מתקיימים הליכי החקירה כאשר החשוד נמצא תחת תנאים מגבילים בלבד (כגון ערבויות להבטחת התייצבות לחקירה, מעצר בית וכו'). 

יחד עם זאת, מתקיימת בשגרה בתיקים אלו פסילה מנהלית למשך תשעים יום (לכל היותר) על ידי קצין משטרה. פסילה זו אינה גזירה משמיים ובמקרים רבים ניתן לקצר הפסילה המנהלית או לבטלה כליל על ידי פניה לבית המשפט.

היה ומוחלט על הגשת כתב אישום, על פי רוב נלווית לכתב האישום בקשת פסילה עד לתום ההליכים המשפטיים, וגם במקרה דנן לא מדובר בגזירה משמיים ויש לבחון האם קיימת הצדקה לפסילה המתבקשת. 

למשרדנו ניסיון עשיר בטיפול בתאונות דרכים קטלניות. החל משלב החקירה והבקשות המקדמיות לפסילת רישיון, דרך שלב השימוע, וכלה בייצוג המשפטי לאחר הגשת כתב אישום.

או שלחו אלינו אימייל במיידי!

טל: 077-805-0087 | מייל: noam@shavitadv.co.il | כתובת: דרך ז'בוטינסקי 35, רמת גן, בניין התאומים 2


האמור באתר זה הינו מידע כללי וראשוני בלבד. כמו כן האמור אינו מובא בשום מקרה כייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו מבלי להיוועץ בעורך דין העוסק בתחום, וזאת בטרם ביצוע פעולה ו/או קבלת החלטה.
הדברים הכתובים באתר, נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות בחלוף הזמן.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן