ביטול ומחיקת רישום פלילי

ביטול ומחיקת רישום פלילי

הדעה הרווחת היא, כי לשירותיו של עורך דין פלילי פונים כאשר נחקרים בעבירה פלילית, נעצרים חלילה, או לאחר הגשת כתב אישום. כל אלו, הינם הליכים המתקיימים לפני ובמהלך משפט פלילי.

האם חקירה פלילית שלאחריה נסגר התיק היא סוף פסוק?
האם הרשעה במשפט פלילי מלווה אדם כל חייו?
מה הן ההשלכות של 'רישום פלילי'? וכיצד ניתן להסתייע בשירותיו של עורך דין פלילי, עם סיומו של ההליך?

סוגיית הרישום הפלילי, הטיפול בו, הדרכים והתנאים למחיקתו מוסדרים בחוק המרשם הפלילי ותקנת השבים, התשמ"א-1981 (נעיר כי חוק זה צפוי להיות מוחלף בחוק חדש ועדכני יותר, אולם כניסתו לתוקף של החוק החדש, נדחית מעת לעת).

החוק מאזן בין הצורך לקיים מאגר מידע פלילי, ולשקול מידע שכלול בו בעת קבלת החלטות על ידי גורמים שונים, לבין תקנת השבים – הצורך לאפשר לאנשים בעלי רישומים פליליים, ובהם אף אלה שלא הורשעו מעולם, לשוב למוטב ולהשתלב מחדש בחברה, מבלי שכתם הרישום הפלילי ילווה אותם כל חייהם.

לרישום זה השפעה משמעותית על אפשרות לעסוק במקצועות מסוימים (עו"ד, רו"ח, חוקר פרטי ועוד) ולהתקבל למקומות עבודה רבים, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי/ממשלתי ולקבל, או לחדש רישיונות הנדרשים מרגולטורים שונים. בנוסף, ישנם חשודים שהתיק הפלילי נגדם נסגר ללא הגשת כתב אישום ואף הם עתידים להיתקל בסיטואציות מסוימות, בהן די בקיימו של 'רישום פלילי' בדבר 'תיק סגור', כדי להשפיע משמעותית על המשך חייהם.

רישום פלילי, נחשב בצדק רב כ'כתם', אשר עשוי להיות בעל השלכות ממשיות על חייו של כל אזרח. לעיתים השלכות קשות אלה, פוגעות ביכולת התעסוקה וההשתכרות. לשם מימוש תכליות החוק, נקבעו בו תנאים ומנגנונים לפיהם ניתן לפנות בבקשות מתאימות לגורמים המוסמכים לקצר, או לבצע מחיקה של רישום פלילי.

נחקרתם? הורשעתם? אל תזניחו את הרישום הפלילי ופנו לעורך דין פלילי המתמחה בתחום לצורך מחיקת הרישום וחזרה ל'דף חלק'.

או שלחו אלינו אימייל במיידי!

טל: 077-805-0087 | מייל: noam@shavitadv.co.il | כתובת: דרך ז'בוטינסקי 35, רמת גן, בניין התאומים 2


האמור באתר זה הינו מידע כללי וראשוני בלבד. כמו כן האמור אינו מובא בשום מקרה כייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו מבלי להיוועץ בעורך דין העוסק בתחום, וזאת בטרם ביצוע פעולה ו/או קבלת החלטה.
הדברים הכתובים באתר, נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות בחלוף הזמן.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן