בקשה לגילוי חומר חקירה ועתירה לגילוי ראיה חסויה

בקשה לגילוי חומר חקירה ועתירה לגילוי ראיה חסויה

הליכים אלו מכריעים משפטים פליליים!

ניהול נכון ומקצועי של הליכי גילוי חומר חקירה ועתירה לגילוי ראיות חסויות, המהווים 'הליכים צדדיים' להליך הפלילי העיקרי, חורצים פעמים רבות את גורל ההליך העיקרי. 

ככל שהדבר נוגע לחומרי חקירה, הרי שמדובר בחומרים שנמצאים בידי התביעה שהוחלט לא להעבירם להגנה, על פי רוב בנימוק של 'העדר רלוונטיות', או שהמשטרה מסיבותיה שלה בחרה כלל לא לאסוף חומרים אלה במסגרת החקירה. 

פנייה נכונה ומקצועית לבית המשפט תוביל לקבלת חומרי חקירה שהוגדרו 'כלא רלוונטיים' או כאלה שכלל לא נאספו על ידי המשטרה, ופעמים רבות משנה את פני הדברים.

ככל שהדבר נוגע לראיות חסויות, במקרה דנן מדובר בחומרים בעלי רלוונטיות לחקירה, אולם הם נמצאים תחת חיסיון, מלא או חלקי, מטעמים עיקריים של הגנה על 'עניין ציבורי חשוב' (הגנה על חיי אדם לדוגמה) ועל שיטות ואמצעים של יחידות החקירה השונות. חומרים אלו כלל לא מגיעים לבית המשפט, ואין עליהם ביקורת שיפוטית ללא פתיחת הליך יזום על ידי הנאשם.

ישנה חשיבות עליונה לבחינת חומרים אלו על ידי בית משפט! היה ויימצא כי בחומר החסוי ישנן ראיות שעשויות להועיל להגנת הנאשם המחייבות חשיפתו, עומדת בפני התביעה הבחירה לחשוף החומר החסוי או לחזור מכתב אישום! 

הליכים אלו דורשים ניסיון רב ומיומנות רבה. במקרים רבים, תיק פלילי שנראה על פניו 'סגור', יכול לקבל תפנית משמעותית לטובת הנאשם עם חשיפת חומר חקירה, אותו בחרו רשויות האכיפה שלא לגלות, ועם גילוי חומר חקירה אותו בחרו רשויות האכיפה להסתיר תחת תעודת חיסיון. 

תחום זה נחשב למורכב ביותר הואיל ורב הנסתר על הגלוי. 

רק עורך דין פלילי מומחה בתחום, בעל ניסיון וידע, שיודע מה לחפש והיכן נקודות התורפה, יכול להגיע לתוצאות שישפיעו על ההליך הפלילי כולו.י

או שלחו אלינו אימייל במיידי!

טל: 077-805-0087 | מייל: noam@shavitadv.co.il | כתובת: דרך ז'בוטינסקי 35, רמת גן, בניין התאומים 2


האמור באתר זה הינו מידע כללי וראשוני בלבד. כמו כן האמור אינו מובא בשום מקרה כייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו מבלי להיוועץ בעורך דין העוסק בתחום, וזאת בטרם ביצוע פעולה ו/או קבלת החלטה.
הדברים הכתובים באתר, נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות בחלוף הזמן.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן