הגנה מפני אכיפה משולבת (פלילי, כלכלי, אזרחי, מנהלי)

הגנה מפני אכיפה משולבת (פלילי, כלכלי, אזרחי, מנהלי)

תחום שנחשב כיום ל"בון טון" של רשויות האכיפה ומהווה אתגר עצום לחשודים ונאשמים. טיפול בתיקי אכיפה משולבת מחייב ידע משפטי וניסיון רב במספר תחומים מורכבים ביותר.

לצורך המחשה של אכיפה משולבת ניקח לדוגמה מקרה בו אדם מן הישוב, בעל עסק- קיוסק, נעצר בחשד לכך שמהקיוסק שבבעלותו נמכרו משך תקופה ארוכה סמים, תמורתם קיבל סכומי כסף גבוהים שעל חלקם לא דיווח ושאת חלקם האחר רשם כהכנסה 'לגיטימית' בעסק. לאור הגידול בהכנסה ממכירת סמים, משך בעל העסק משכורות גבוהות ביותר, ועם כספים אלו קנה רכוש רב (נדל"ן, כלי רכב, עסקים אחרים וכו').

בשלב זה נמצא החשוד 'תחת מתקפה' במספר חזיתות וממספר גורמי אכיפה שונים (שכולם מתואמים אחד עם השני לחלוטין!) כדלקמן;

הליך פלילי; מעצר וחקירה שמנוהל על ידי משטרת ישראל ורשות המיסים בחשד לביצוע עבירות 'רגילות' לפי פקודת הסמים ועבירות 'כלכליות' לפי חוק איסור הלבנת הון ופקודת המיסים שמטרתו הגשת כתב אישום, על פי רוב תוך המשך מעצרו עד לתום ההליכים נגדו.

הליך פלילי מקביל של תפיסת רכוש שמנוהל על ידי אותם גורמים, שמטרתו תפיסת רכושו של החשוד – לרבות רכוש של אחרים אשר נרכש על ידי החשוד גם אם אינו רשום על שמו של החשוד – וחילוט הרכוש בסיומו של ההליך, כאשר הרכוש נשאר תפוס עד לתום ההליכים נגדו (מעין מעצר נגד רכוש).

הליך אזרחי; שומת מס שמוצאת על ידי רשות המיסים בגין השמטת הכנסה, בהתבסס על הממצאים וחומרי החקירה מההליך הפלילי, שמטרתו גביית מס בהתאם לדין.

הליך אזרחי בבית המשפט המחוזי לפי סעיף 194 לפקודת מס הכנסה, בהתבסס על הממצאים וחומרי החקירה מההליך הפלילי, אשר במסגרתו, במקביל להליך הפלילי, מוטלים עיקולים על רכושו של החשוד – לרבות רכוש של אחרים אשר נרכש על ידי החשוד גם אם אינו רשום על שמו של החשוד.

הליך מנהלי שמטרתו סגירת בית העסק של החשוד, בהתבסס על הממצאים וחומרי החקירה מההליך הפלילי, שתחילתו בצו סגירה מנהלי על ידי משטרת ישראל והמשכו על פי רוב בבקשה לצו סגירה שיפוטי של בית העסק במסגרת הליך בבית משפט השלום.

לכל אחד מההליכים המתוארים לעיל מסגרת דינים שונה הדורשת מומחיות שונה. אשר על כן, את המדינה במסגרת "אכיפה משולבת" מייצגים מספר גופים שונים – משטרת ישראל, רשות המיסים הפלילית, רשות המיסים האזרחית, הפרקליטות הפלילית, הפרקליטות האזרחית.

חשוד או נאשם שהופעלה כנגדו 'אכיפה משולבת', נדרש בפתאומיות ובמהירות להרכיב לעצמו צוות הגנה ממשרדים שונים בעל ידע לטפל בכל ההליכים, שעה שהוא במעצר ורכושו 'מוקפא'.

למשרדנו הידע והניסיון הבלעדי לטיפול מקיף בתיקי אכיפה משולבת בכל התחומים גם יחד, בכל הערכאות ובפני הגופים השונים, החל משלב המעצר והייעוץ הראשוני ועד לשלבים המתקדמים של טיפול בשחרור רכוש תפוס, ניהול משפט, והתדיינות מול רשויות המס והרגולטורים השונים. 

או שלחו אלינו אימייל במיידי!

טל: 077-805-0087 | מייל: noam@shavitadv.co.il | כתובת: דרך ז'בוטינסקי 35, רמת גן, בניין התאומים 2


האמור באתר זה הינו מידע כללי וראשוני בלבד. כמו כן האמור אינו מובא בשום מקרה כייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי, ואין להסתמך עליו מבלי להיוועץ בעורך דין העוסק בתחום, וזאת בטרם ביצוע פעולה ו/או קבלת החלטה.
הדברים הכתובים באתר, נכונים למועד כתיבתם בלבד ונכונותם עלולה להשתנות בחלוף הזמן.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן